Verder naar bericht

Florida Miami!

Ik ben een fan van Nederland en al zijn jaargetijden. Alleen kwam de herfst voor mij iets te snel dit jaar. Op naar Miami voor een beetje zon! Op de heenweg hadden we een overstap op New Yorks JFK. Ik werd er meteen weer aan herinnert waarom ik een hekel heb aan dit vliegveld. De medewerkers zijn zó enorm onvriendelijk. We hadden maar 1,5 uur om over te stappen én we moesten ook nog de koffers van de band afhalen en opnieuw inchecken. They don’t care. Mis je je vlucht? Niet ons probleem. Gelukkig ging het allemaal toch nog redelijk snel en hebben we de overstap gehaald. Pfew!

Ik boekte een huurauto via Alamo. Het ophalen ging vlot en zonder problemen. Je meldt je aan bij de Alamo balie, gaat naar de begane grond en voilá, zoek maar een auto uit. Daarna op naar onze Airbnb. De hotels in Miami zijn toch redelijk duur. Daarom besloot ik een Airbnb te boeken die lekker dicht in de buurt zat van het Design District en Wynwood Walls. Onderweg begon het te regenen. Een week ervoor was orkaan Matthew nog even langs geweest. Ik was dus wel een beetje bang voor slecht weer. Máár gelukkig hebben we de hele vakantie mooi weer gehad. Alleen maar zon.

Miami Airbnb

Miami Wynwood Walls

Als je in Miami bent mag je de Wynwood Walls niet overslaan. Deze ‘kunst wijk’ bevindt zich in een voormalig slechte buurt. Voorheen kon je hier echt niet ’s avonds over straat lopen. Tegenwoordig vindt je er allemaal hipster winkeltjes, cafes, toeristen en graffiti kunst! Het is een soort openlucht museum. Overal vindt je de meest geweldige kunstwerken op de muren.

Niet alles in de buurt is ‘verhipsterd’ wat zorgt voor een raar contrast. Zo koop je in de ene straat veel te dure broodjes van 10 dollar. En een straat verder ligt een groep daklozen hun roes uit te slapen. ’s Avonds worden er hippe feestjes gegeven met goed geklede mensen. Een straat verderop lopen junkies en alcoholisten. Onwerkelijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me af en toe wel een beetje onveilig voelde. Maar dat was eigenlijk compleet onterecht. Er lopen meer toeristen rond dan daklozen. En die mensen vallen verder niemand lastig.

Tip: ijs eten bij Mr. Bing. Echt heel erg lekker.
Wynwood art walls Miami
Ijs eten bij Mr. Bing!
Ijs van mr. BingWynwood Walls

Perez Art Museum

Na ons bezoek aan Wynwood Walls zijn we naar het Perez Art Museum gelopen. De buitenkant is enorm mooi. Het zit naast een park waar allemaal palmbomen en andere zon-genietende planten te vinden zijn. De binnenkant viel wat tegen. Ook waren er een aantal zalen gesloten. Ik zou er niet nog een keer heen gaan.
Perez art museum Miami

Fietsen door Miami

Omdat het zo enorm warm was besloten we om een paar fietsen te huren. Ik wilde namelijk nog even een kijkje nemen bij Little Havana. Overal in de stad staan huurfietsen die je uit het rek kunt trekken en vervolgens overal in de stad weer kunt inleveren. Dit systeem vind je in meerdere steden over de wereld terug. Zoals Parijs of Berlijn. Het was wel even uitzoeken hoe het werkte. Ik wilde namelijk een fiets huren maar vervolgens kwam deze niet uit het rek. Na zeker 20 minuten bedachten we ons dat die fiets dan waarschijnlijk nog door iemand anders gehuurd was. Als je een fiets voor twee uur huurt en je zet m na 30 minuten even in een parking om te stallen dan blijft die fiets natuurlijk nog 1,5 uur van jou. Gelukkig waren er nog nét twee fietsen over die niet verhuurd waren.

Helaas werden we door Google Maps naar de verkeerde plek geleid en konden we Calle Ocho (de hoofdstraat van Little Havana) niet vinden. Wat we wél hebben gezien is het typische Miami beeld, skyscrapers en palmbomen. Én we hebben een leguaan gespot in een boom. Die lopen daar gewoon los. ’s Avonds aten we bij, where else, het Hard Rock Café. Weer mooi een t-shirt gescoord natuurlijk.
Typisch MiamiMiami leguaan

Laat als eerste een reactie achter